zaterdag 24 september 2011

Klusjesdag

Naar het postkantoor. In M50, de wijk met moderne kunst heb ik een poster gekocht. Daar wil ik niet te te lang mee rondlopen, da's onhandig, dus per post naar huis gestuurd. Kost even wat tijd, want eerst een goede doos/posterrol vinden. En daarna het postkantoor vinden, want dat stond verkeerd op kaart van het hostel. Doos gevonden, postkantoor gevonden, post verzonden. Benieuwd of het aan komt.


Toen treinkaartje kopen naar Suzhou voor morgen. Ja, ik vertrek uit Shanghai, tijd voor wat anders. Rondom Shanghai zijn er allerlei beroemde en pittoreske waterstadjes. Deze oude steden in de delta van de Yangtze hebben kanalen,tempels en mooie tuinen. Ik ga ze vanuit Suzhou bezoeken. Ben heel benieuwd.

Maar goed, treinkaartjes. Ik had het kunnen weten, dat kost tijd in China. Anderhalf uur... Zonde van m'n tijd, maar zo is het nu eenmaal. In de rij besefte ik dat als ik wil bewegen deze vakantie, ik toch meer moet plannen, dus ik besloot ook op dinsdag naar Hongkong te vliegen. Moest dus een ticket geregeld worden. Kon mooi in de rij, want er was wifi. ;-) Ben ik trouwens vanavond ook nog flink mee bezig geweest. Op een Chinese computer kun je nauwelijks werken met verschrikkelijk traag internet. Dus ticket op de iPhone geboekt.

Bij het hostel een slaaplaats in Suzhou geregeld en toen was er weer me-time! Lunch in de Franse wijk, ronddwalen en naar de Cybermarkt. De plek voor gadgetliefhebbers zoals ik!

De Cybermarkt is een soort mall met kleine winkeltjes die allerlei gadgets verkopen van telefoons, via camera's tot laptops. Wat echt is en wat niet is niet te zien. Echte Smartcovers voor je iPad voor een tientje, jaja... Er moet een levendige handel in Apple-dozen zijn, want alles zit in originele dozen. Maar het kan gewoon niet echt zijn.

Overigens heb ik wel de primeur: ik heb een ECHTE iPhone 5 in de hand gehad! Drie dames knikten serieus van ja! Echt waar... Gierend van de lach hield ik een monster van een telefoon vast...

Tot slot nog een verwennerij, een voetmassage. Heerlijk een uurtje onderuit gezakt op een zachte bank. Nekmassage ernog bij en ik was weer helemaal fris.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten