zondag 18 september 2011

Internetdictatuur en kapitalistische vrijheid

Ik kan helaas op Twitter en Facebook niet jullie tweets en posts te lezen en erop te reageren. In China heerst er een dictatuur en die is ook te merken op internet. Vooral na de opstanden van de Tibetanen en Uyguren in 2009 in aanloop naar de Olympische Spelen heeft de Chinese overheid een flink aantal sites afgesloten, waaronder Facebook en Twitter. Maar ook blogpost-sites, zoals dit blog en Picasa voor foto's en Youtube voor filmpjes.


Op zo'n moment realiseer ik me dat ik in een dictatuur rondloop. Al die prachtige winkels, die booming economie, dat is er, maar niet de echte vrijheid. Vreemde gewaarwording, vooral als je hier woont en niet de mening van de regering deelt.

Voor mij een minimale 'nuisance', maar jammer dat ik niet kan reageren. Hoe kan ik dan wel bloggen? De Blogger app op m'n iPhone doet het wel...vreemd genoeg. Ik weet niet voor hoe lang, en ik kan de posts niet goed opmaken, want ik kan m'n eigen blog niet zien, maar zo lang het lukt, hou ik jullie zo op de hoogte!

Calijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten