donderdag 19 februari 2009

Restaurant Lakes: Veel gooische pretenties

Recent gegeten in Restaurant Lakes in Hilversum. De verwachtingen hooggespannen, want een ster en goede kritieken. We hebben een fijne avond gehad en lekkere wijn gedronken. We hebben ook best lekker gegeten, maar kapot waren we er niet van. Het restaurant ziet er mooi uit, maar echt genieten doe je pas, als je je ook echt als gast behandeld wordt. En dat ontbrak een beetje.

Het eten en de wijn
De hapjes bij de borrel en de amuses beloofden veel goeds. Heerlijk en bijzonder van smaak. We aten een viergangenmenu en begonnen met een aantal krabgerechtjes. Sommigen best lekker, maar vooral de kreeftensoep vond ik wat scherp, vissig bijna. Het hoofdgerecht was een mooi stuk Chateaubriand met een bijzondere saus. Afsluitend een petit grand dessert, met een aantal heerlijke gerechtjes, zoals de koffie crème brûlée, maar ook een incidentele misser zoals een in rum (?) gedrenkt cakeje. Bij deze gerechten dronken we een heerlijke Voigner en een bijzondere Toscaanse Sangiovese. Het eten was lekker, maar ik heb wel eens bijzonderder gegeten.

Lakes is gevestigd in een door Dudok ontworpen pand aan het water. Binnen is het ingericht met veel zwart en grijs. Niet lelijk, maar niet helemaal mijn smaak. Iets te overdesigned, naar mijn smaak. De bediening is correct, maar schenkt erg hard door. En de gerechten zijn soms zo ingewikkeld, dat je echt heel goed moet opletten als je wilt weten wat je eet.

Minder prettig
Hoewel we goed gegeten hebben, zijn er toch een paar puntjes van kritiek.
- We kregen flessen water uitgeschonken in een enorm tempo, zonder te vragen dit goed was. Bij navraag kreeg ik te horen dat we best om (gratis) ijswater hadden kunnen vragen. Maar dat doe je niet zomaar als de fles al open is...
- Om onze reservering definitief te krijgen is er 5 keer telefonisch contact geweest. En nog waren onze wensen niet goed doorgekomen. Toch jammer voor een restaurant met een ster.
- Het duurde allemaal vrij lang, hoewel we als een van de eersten aan tafel gingen, duurde het lang voor de eerste gerechten doorkwamen.
- Toen ik € 25 wilde bijpinnen, werd er een foutje gemaakt. Oeps, zomaar € 500 afgeschreven.

Maar wat ik zelf nog wel het meest jammer vind, is nog dat we eigenlijk geen enkele excuses kregen, toen ik er iets over probeerde te zeggen. Het lag allemaal aan ons, het is toch goed gekomen, je had toch zelf om water kunnen vragen, etc. En weet je, misschien is het wel zo, maar dan voel ik mij niet echt meer prettig als klant. En dan verdien je in mijn ogen geen ster. Want het gaat niet alleen om het eten en het uiterlijk vertoon....


Geplaatst op Calijn's Gepeins (http://calijn.blogspot.com)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten