woensdag 25 februari 2009

Rare dag vandaag

Het plan van de dag: op kantoor flink door te werken aan een document. Toen, even voor 11 uur, het nieuws dat er een crash is op Schiphol. Schrik, voor iedereen natuurlijk, die in de airline industrie werkt.

Snel overleg, moeten we wat op de site zetten, of wachten we? Zijn er gevolgen voor onze klanten? De site van Schiphol ligt al snel plat, maar bij ons is er geen duidelijke stijging van traffic te bespeuren. Omdat we niet rechtstreeks betrokken zijn, besluiten we in overleg om het even af te wachten.

De media is er intussen opgedoken. De berichten op Twitter zijn bijna niet meer te volgen, iedereen praat elkaar na, nauwelijks echt nieuws. Nu.nl en Teletekst komen op gang en langzaam druppelt de informatie binnen. De snelste en informatiefste bron vind ik, zo'n uur tot anderhalf na de crash, toch Radio 1. Met ooggetuigenverslagen, verslaggevers ter plaatse en live berichtgeving.

Als de eerste spanning een beetje begint af te nemen, blijken er toch dodelijke slachtoffers te zijn. Om half twee wordt dit ook bevestigd op de persconferentie. We plaatsen een bericht wanneer Schiphol weer heropend en het vliegverkeer zijn reguliere dienstregeling probeert op te pakken, drie uur na de crash.

Op de meeste dagen in het jaar verkoop je reizen, vakantie, verre bestemmingen. De heerlijkste beelden komen in je op, mensen worden er blij van. Maar op een dag als vandaag, besef ik maar weer eens al te goed dat er ook een andere kant aan onze business zit...

Geplaatst op Calijn's Gepeins (http://calijn.blogspot.com)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten