zaterdag 21 februari 2009

Jeugdsentiment: De Fabeltjeskrant

Vorige week bezocht ik met vriendinnen het Instituut voor Beeld en Geluid. Daar heb ik genoten van programma's die we ons nog herinnerden van vroeger. Ik kan het me nog goed herinneren dat ik nog even naar de Fabeltjeskrant mocht kijken, en dan naar bed. Want dat zei Meneer de Uil: "Ja ja lieve kijkbuiskinderen, oogjes dicht en snaveltjes toe!"

En herinneren jullie nog Juffrouw Ooievaar of Juffrouw Mier (tuut-tuut-tuut-tuut) of Zoef de Haas (zoef-zoef)? Omdat ik dit weekend een beetje grieperig was, heb ik nog eens YouTube erbij gehaald, wat een leuke filmpjes, maar het valt me wel op dat er voor kinderen best moeilijke taal wordt gebruikt!


Kun je de filmpjes niet zien? Bekijk ze dan op YouTube.

Geplaatst op Calijn's Gepeins (http://calijn.blogspot.com)

2 opmerkingen:

  1. He Anneke, Youtube staat vol met oude filmpjes. Wat dacht je van de Bereboot (Zwaai maar met je berepoot, naar de Bereboot) of Bolke de Beer, Paulus de Boskabouter, Niels Holgerson, etc.

    Volg maar eens deze link: http://www.youtube.com/watch?v=6YuC1yLdeJU

    BeantwoordenVerwijderen