zaterdag 3 januari 2009

Niet voor de poes!

Een keuze maken tussen honden of katten, dat kan ik niet. Uit ervaring kan ik zeggen, dat beiden geweldige vriendjes zijn, als ze in het bezit zijn van een stevige persoonlijkheid. Maar zelfs onder onze katten- en hondenvriendjes kun je 'lulletjes rozewater', ' grijze muizen' en 'saaie pieten' vinden.


Ik stel je even voor aan Frederik, hierboven diep in slaap. Freek, voor intimi, is de kat van mijn moeder. Hij is komen aanlopen toen hij nog heel klein was. Hij had vast al veel meegemaakt, want hij had nog maar een halve staart over. Freek is een echte kat, hij wil alleen knuffelen als hij dat bepaalt, wil eten als hij mauwt en d'r in en d'r uit als hij knipt met zijn vingers (spreekwoordelijk dan).

Freek heerst in buurt, knokt graag om zijn territorium. Dat brengt hem steeds vaker in problemen, want hij wordt nu wat ouder, hij is ruim 14 jaar. Nu hij wat ouder is, vindt hij het wel fijn om vaak binnen te zijn. Vooral 's nachts als hij gezellig bij je op bed kruipt, en zijn kopje bij jouw op je kussen legt. En owee als je te veel beweegt... of "zijn plekje" bezet houdt!

Freek doet me erg denken aan Simon, the Cat. Deze filmpjes zijn heel erg geestig! Bekijk de video:




Of bekijk de filmpjes op You Tube.

Geplaatst op Calijn's Gepeins (http://calijn.blogspot.com)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten