maandag 20 oktober 2008

Overzeese vriendschap

Afgelopen zaterdag had ik een feestje. Mijn beste vriendinnetje Aryette, haar man Edwin en haar zoontje Niek waren vanuit Dubai weer in Nederland. En Niek is net 1 jaar geworden. Tijd dus voor een feestje en een uitstekende gelegenheid om weer even bij te kletsen.

Gelukkig had ik Yet al een week eerder uitgebreid gesproken, want op zo'n feestje, hoe gezellig ook, kom je niet tot hele diepe gesprekken. Op dit feestje aan de Kralingse Plas vroeg iemand of mijn vriendschap met Aryette niet heel erg was veranderd. Want met die enorme afstand zou het wel veel oppervlakkiger zijn geworden. Nou nee, dat is het eigenlijk niet!

Aryette en ik kennen elkaar al vanaf de middelbare school. Tijdens onze studententijd hadden we ieder een eigen leven, maar daarna bleek onze vriendschap sterker dan ooit. Beiden hebben we genoten van een wereldreis. Aryette stond onverwacht in Bangkok voor mijn neus en ik ben met Ed en Yet tot twee keer toe een stuk meegereisd.

Nu Yet in Dubai woont, is de kwantiteit in contact misschien wel minder, maar ik geloof niet de kwaliteit. Ik ben al een paar keer in Dubai geweest. Dat zijn heerlijke bezoekjes. Niet alleen de stad, waar shops, leuke uitjes en heerlijke restaurants in overvloed zijn, maar ook dat Aryette en ik een paar dagen lang kunnen bijkleppen. Samen ontbijten en dan de hele dag door kletsen. En 's avonds met Ed erbij. Hele intensieve dagen zijn dat, waar alle belangrijke onderwerpen de revue passeren.

Vorige zondag hadden Aryette en ik een paar uur de tijd om bij te kletsen. Eigenlijk veel te weinig. Maar genoeg om de belangrijkste zaken te laten passeren. Kwaliteit dus, dat maakt onze vriendschap zo bijzonder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten