maandag 5 november 2012

En het druppelt verder.... (update lekkage 3)

Afgelopen maandag: na een hele dag regen gaan boven Amsterdam werkelijk de hemelsluizen open. In korte tijd komt er even heel veel water naar beneden. Als mijn moeder na een dagje in Amsterdam mijn appartement binnenkomt, staat het half blank. Jawel, de lekkage is terug, en hoe!

De week ervoor liep ik nog langs de bakjes en dacht: "die mogen nu wel weg, alles is droog". De volgende dag zit er een klein beetje water in. Nee, niet weer! Wat nu? In overleg met de VVE een dakexpert ingeschakeld. Eerst komt nog de schade-expert van de verzekering op donderdag. We dachten dat de reparatie van de binnenkant wel van start kon gaan. Ik droomde van een mooie witte wand, zo ongeveer voor Kerst. Leek niet heel ambitieus, het was immers september. Maar goed, dat is geheel van de baan.

De dakexpert maakt het dak open en constateert dat er een x-aantal zaken niet goed zijn. Hij doet nog een testje met water en het water spuit eruit bij mij binnen. Goed, daar zit het lek dus, fijn, dat kunnen we maken. Op maandag staat mijn appartement blank. De vloer is nu echt aangetast. De lekkage heeft ook mijn benedenbuurman bereikt. We zijn 3 uur bezig geweest om controle te krijgen over de straal die uit het plafond kwam en het drogen van de vloer eronder. In de nacht ieder een paar keer op gestaan om de bakken leeg te gooien, want die lopen zo snel vol, dat je niet een nacht kunt doorslapen.

Dinsdag ben ik in de ochtend bezig om een noodoplossing te regelen. De dakexpert kan woensdag komen om de noodzakelijke reparatie uit te voeren. Met vlieg- en kunstwerk maakt mijn moeder haar agenda leeg en komt mij helpen. Het is zo raar om tegen je baas te zeggen: "Sorry, ik kom niet naar kantoor, want ik heb lekkage. Ja wanneer het over is? Geen idee..." Woensdag is er dus gerepareerd, en nu is het afwachten. Sinds dinsdag lekt het gestaag, dat wil zeggen, 10 druppels per minuut. Soms 9, soms 11, maar eigenlijk altijd 9 of 10. Geen enkele verandering, niet minder, niet meer. "Dat is geruststellend", zegt de dakexpert. "Je moet gewoon even wachten." Hoe lang wachten, waarop wachten, wanneer is dit over?

Ondertussen zit ik met het constante gedruppel, gek wordt je ervan. En je kunt niet weg, op vakantie of iets, want de bakken moeten 2 keer per dag leeg worden gegooid. Kan ik wel vragen aan de buren, maar iedereen heeft het zo druk! Ja ja... ik ook... met een lekkage... al sinds een jaar of 2.

Lees ook:
>> Help, mijn lekkage (deel 1)
>> Update: mijn lekkage (deel 2)

Wat zou jij doen als de lekkage al zo lang duurde?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten