donderdag 25 september 2008

De Super Föhn


Was vanavond bij de kapper. Het was weer dringend nodig. Lekker kort koppie gekregen, wel even wennen!

Weten jullie trouwens dat ik de leukste (en de beste natuurlijk) kapper van Amsterdam heb? Peter doet al zeker 5 tot 6 jaar mijn haar. Wat kappers betreft ben ik zeer monogaam! Peter altijd supergezellig en hij kan ook nog eens een keer goed knippen en kleuren. Oh ja, als iemand een leuke kerel voor hem weet... hij moet wel hip, lang en leuk zijn!

Wat een apparaat!
Vanavond heeft Peter mijn haar geföhnd met een wel heel spannend apparaat: een keramisch ionische föhn. Met een stoer blauw lichtje! Je haar droogt er niet van uit en het doodt ook nog de bacteriën, zegt Peter, dus dan is dat zo! En Oprah gebruikt het ook. Dus.

Even Googelen leert mij dat bijna alle nieuwe föhns keramisch-ionisch zijn, of met tourmalijn of andere fratsen. Bij Babyliss beweren ze dat de ionische technologie de statische lading van het haar vermindert door de neutraliserende werking van de ionen. Dat begrijp ik nog. En dat de keramische technologie zorgt voor een constante temperatuur en daardoor zeer " behoedzaam" (?) is voor het haar. Wat is in godsnaam behoedzaam? Met mijn haar? Maar over bacterien en vochtregulatie niets.

Ach ja, ik heb een mooi geknipte coupe en een gezellige kapper!

Bekijk ook eens Kapper Kymzou's website.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten