maandag 15 oktober 2012

In vogelvlucht: de eilanden en de Waddenzee

Mijn ouders waren 12,5 jaar getrouwd en wij waren op vakantie op Texel. Om dit heuglijke feit te vieren, namen mijn ouders mij mee op een vliegtochtje over de eilanden en de Waddenzee. Het was mijn luchtdoop en ik vond het geweldig. Ik weet het nog precies, zelfs dat we vlogen met de PH-TEX.

Ruim 30 jaar later, deze zomer dus, besloten mijn moeder en ik opnieuw zo'n tochtje te maken! En opnieuw in de PH-TEX, want dat beessie doet nog altijd dienst. Wat was het leuk. Ik heb een aantal foto's geselecteerd voor jullie. Van Texel, de Waddenzee, Vlieland en Terschelling. We vlogen via Friesland en de Afsluitdijk terug. Erg leuk. Het was prachtig weer, maar boven Texel toch wat wolken. En ook flink wat tegenlicht boven de Waddenzee, maar dat levert ook mooie plaatjes op! Klik op de plaatjes voor een groter (en dus mooier) beeld.


Opstijgen op Texel Airport

Zicht op De Koog met Appartementen Juliana en de Badweg op de voorgrond.

Vanaf de Slufter naar de Vuurtoren, Texel

De Noordpunt van Texel

Waddenzee met tegenlicht

Vlieland in de ochtendzon

West-Terschelling met de Brandaris

Boschplaat op Terschelling

Prachtige geulen, als aders in de Waddenzee

Kornwerdersluizen met Friesland op de achtergrond

De haven van Oudeschild, Texel

Waddendijk Texel, ter hoogte van Molen Het Noorden

De Cocksdorp, Texel

Mamma en ik voor de PH-TEX
Wil je ook een tochtje maken?

Wat was jouw luchtdoop?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten